Bezpieczeństwo pracy w biurze
Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych powszechnie za niebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy biurowej.
Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z branży, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiedzy na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są bardzo luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć wykonywane działania do biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę sensu stricto umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych działań, przyjmujemy. Jest to dość sensowne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu obrazu z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze klasyfikacja musi być bezbłędna.
Gdzie trzymać dokumenty w biurze?
Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.
Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i katalogowaniu akt. Magazynuje się takie dokument, których się już nie używa, jednak z powodu wymogów prawa, lub inne, należy je zachować. Miejscem magazynowania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.
Katalogowanie i zbieranie akt ma swoje bardzo istotne powody. Gdy prowadzimy dość sporą firmę, to są nam niezbędne w wypadku, kiedy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o rozliczenia. Istotne są pozostałe dokumenty. Jeżeli nie jesteśmy w stanie sobie samodzielnie, trzeba znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.
Co zrobić jeśli mam w firmie bardzo dużo dokumentów, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.
Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.
Jeżeli potrzebujemy biura
Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.
Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.
Bezpieczne biuro
Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym domu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą można znaleźć sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Bywa że jakość nagrań jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim wypadku, czy zainstalowanie takich urządzeń nie zapewnia nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?
Nie. Już sama jest istotne zwłaszcza, jeżeliogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz