środa, 21 stycznia 2015

Facebook i biznes - czy to się dodaje?

Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz facebook szczecin

Kiedy nie warto inwestować w fanpage na Facebooku?

Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z takiej usługi, zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak wcześniej wszyscy robili strony www, tak teraz wszyscy oferują "social media".

Skąd taki boom? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się również idea, by wykorzystać to "social media" do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, dbac o swój wizerunek w internecie. Jednak trzeba to wykorzystać dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia nawet porządnych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Kilka słów na temat tego, jak (nie) zarządzać kontem na fejsie

Social media to często wałkowany temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o zagrożeniach.

Konto na fejsie ma prawie każdy. Niewielu niestety zamieszcza tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, aut, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , itd to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy być pewni, że zanim pracodawca nas zatrudni, to sprawdzi nasz profil. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to możemy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, jednak jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz